اشتباهاتی که نبایستی در طراحی کردن لوگو انجام شوند

ساخت وبلاگ
 [size=13px]در جهان اقتصاد و تجارت بین المللی طراحی لوگو ارزان و حرفه ای نقش زیاد مهمی دارد و هویت بخشی یک مجموعه به عهده لوگو ها است که در طراحی آن نکات بسیار زیاد زیاد ی بایستی رعایت شود مانند به یآدم اندنی بودن لوگو همين طور اورجینال بودن آن است در این بین احتمال دارد طراحان غلط اتی در این زمینه ها انجام دهند همان گونه که در هر کاری شاید غلط ی پیش آید در این صنف نیز غلط اتی وجود خواهند داشت
[عکس: Logo-design.png]

کپی برداری یا ایده برداری کپی از لوگو افراد دیگر

یکی از غلط ات رایجی که طراحان آماتور حتی برخي از طراحان با تجربه انجام میدهند کپی برداری است به ویژه کپی برداری از طرح های خارجی شخصی که به ما سفارش لوگو داده است از ما انتظار دارد تا لوگویی منحصر بفرد جهت او طراحی کنیم تا بتواند یک چشم انداز منحصر به فرد را در کمپانی خود نشان دهد در این بین وظیفه ی طراح این است که طرح ارجینال و اصل خلق نماید

طراحی با افکت های سنگین گرافیکی

استفاده از طرح های گرافیکی سنگین و با به قول مشهور پر زرق وبرق مانند ایجاد سایه رنگ بندی های زیاد احتمال دارد در نگاه اول زیبا به نظر آید اما بعد از مدتی دل افراد را میزند و شاید در مقیاس های بزرگتر آن جلوه را نداشت باشد بنابرین تا میزانی که میتوانید لوگو را با رنگ بندی آسان طراحی بکنید

انتقال پیام غلط در لوگو

لوگو را طوری طراحی بکنید که پیام و موضوع کاری یک سازمان را به راحتی به فرد منتقل نماید بعضی از لوگو ها جوری طراحی میشوند که هر فردی با دیدن آن مفهوم خاصی از لوگو را دریافت می نماید سعی بکنید لوگو را جوری طراحی بکنید که برای افراد مفهوم را بدهد که این کار نیاز به برررسی و پرسجو در افراد مختلف را دارد

طراحی لوگوی پیچیده و سنگین


از به کار بردن جزییات زیاد در طراحی لوگو خودداری بکنید این کار باعث می شود اولا لوگو ناخوانا باشد و درک آن خیلی سخت باشد همين طور با ایجاد پیچیدگی در لوگو مقیاس پذیری آن از بین میرود بیننده را منحرف می نماید

طرح های متناسب با مکان

گاهي از لوگو ها شاید در تی شرت چاپ شون و یا روی لیوان طوری لوگو را طراحی بکنید که بتوان آن را در تمام محل ها مصرف کرد به مفهوم وجه های آن را به درستی در نظر بگیرید استفاده بکنید

[عکس: Custom-Logo-Designs.png]

مصرف بیش ار میزان از طرح های انتزاعی

طرح های انتزاعی جذاب می باشند جلوه خاصی به لوگو میدهند اما استفاده بیش از میزان از آن ها باعث ایجاد ابهام می شود نبایستی در استفاده از آن بسياري روی کرد

استفاده از ذهن مشتری در طراحی

این که از گفته و ایده های مشتری استفاده بکنید کار بدی نیست ولی اینکه از مشتری بخواهید تمام کار ها را انجام دهد و تمام چیز را به دوش او بیندازید غیر پیشرفته بودن شما را نشان میدهد طراح باید خلاقانه تصمیم بگیرید خلاقانه طراحی نماید
برگرفته از reza-graph پیام رسا و کامل...
ما را در سایت پیام رسا و کامل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهندس کرمی fulltalk بازدید : 219 تاريخ : دوشنبه 8 شهريور 1395 ساعت: 19:45