باید و نباید های انتخاب یک لوگوی مناسب

ساخت وبلاگ
 [عکس: vm89xpe3ne1cswhmhxz0.jpg] به طور کلی لوگو ها به ۳ دسته تقسیم میشوند که هر طراحی لوگو که وجود دارد ازین ۳ حالت خارج نمیباشد لوگوی نوشتاریلوگوی تصویریلوگوی نوشتاری-تصویری(ترکیبی) این که کدام لوگو برای شرکت,دفتر,و یا هر صنف دیگردی که در آن کار میکنید مناسب است بسته به موضوع کاری شما,نام لوگوی شما,سلیقه ی شما در انتخاب نوع,و همینطور اگر نام شرکت شما منحصر بفرد باشد داردانتخاب یک نوع ازین ۳ دسته در آیندی کاری شما و ماندگاری لوگو تاثیر فراوانی خواهد داشت لوگوی نوشتاری
  • لوگویی که در آن عناصر بصری وجود نخواهد داشت و یا بسیار کم است مانند خط و کادر و باید عناصر بصری با لوگو تلفیق داده شوند و جزیی از لوگو باشند نه به صورت جدا در لوگو جلب توجه کنند و تنها نکته ای باید در لوگو جلب توجه کند همان لوگوی نوشتاری ماست
 
  • اگر این نکات در طراحی لوگو نوشتاری رعایت شود میتوان گفت با لوگوی مناسبی روبه رو هستیم
 
  • لوگوهای نوشتاری میتواند تک کلمه باشد و یا ترکیبی از چند کلمه باشد به اصطلاح میگویند چند سیلابی معمولا هم به این صورت است و اسم ها تک سیلابی و دو سیلابی ها دارای ظرفیت پر میباشند مگر اسم لوگو خاص باشد در هر صورت اگر از نام چند سیلابی در طراحی لوگو استفاده شود میتوان با به کار بردن مخفف هر کلمه لوگو را ساده تر کرد البته این کار باید با هماهنگی با شرکت سفارش دهنده انجام شود
 
  • لوگو باید منحصر به فرد باشد تا بتوان آن را به راحتی در تبلیغات مجازی  مانند تبلیغات در گوگل و یاهوو به کار برد و با استفاده از آن به یک برند مشهور تبدیل شد
 
  • معمولا طراحی لوگو برای شرکت هایی که یک بولدینگ واحد هستنند و زیر مجموعه آن ها چند شرکت با کاربری های مختلف است سخت تر است زیرا باید لوگو را طوری طراحی کرد که بتوان در تمام این زیر مجموعه ها که شرکت های مختلفی هستنند استفاده کرد
 
  • الویت اول ما در طراحی لوگوی نوشتاری استفاده از نام شرکت است اما استفاده از علائم تجاری به طوری لوگو را تحت تاثیر قرار ندهد بلا مانع است
 
  • تکراری بودن نام شرکت کار را برای ما در طراحی سخت میکند به خصوص اگر قرار است لوگو به صورت نوشته طراحی شود باید خاص و یونیک باشد
 لوگوی تصویریبهترین نوع لوگوست که میتوان با آن مفهومی زیادی را به بیننده متقل کرد در طراحی این لوگو از اشکال نمادین سمبل ها و… استفاده میشود
  • از لوگوی تصویری زمانی استفاده کنید که:
  • لوگوهای تصویری زمانی تاثیر خود را میگذارند که برند یک شرکت از قبل شناخته شده باشد و در حوزه ی خودش معروف باشد
  • معمولا از لوگوی تصویری زمانی استفاده خواهد شد که ابتدا از لوگو ترکیبی که همرا با متن است استفاده میکنند و زمانی که اطمینان از معروف شدن و برند شدن یک شرکت پیدا کردنند لوگوی تصویری را به تنهایی به کار میبرند
  • هر صنف و کاری سمبل های خاص خود را دارد استفاده از این علائم باید به گونه ای باشد که با دیگران مشابه نباشد و اشتباه گرفته نشود منحصر به فرد باشد
  • نماد ها و علائم ممکن است در هر فرهنگ و کشوری معنی متفاوتی داشته باشد پس در انتخاب علائم دقت کنید
  • اگر یک شرکت تازه تاسیس میباشید و بخواهید از این سبک لوگو استفاده کنید باید هزینه بسیاری برای ایجاد برندینگ حرفه ای و شناساندن لوگوی خود به افراد جامعه کنید
 لوگوی ترکیبی 
  • این نوع لوگو دارای متن نوشتاری و همچنین سمبل است که میتوان آن ها را به چند روش به کار برد یکی این که به صورت سر هم طراحی شوند و همینطور به صورت جدا و در کنار هم باشند و یا در ترکیب با هم باشند
  • این نوع لوگو رایجترین نوع لوگوست و به ودلایل زیر میتوان علت آن را نوشت
  • لوگوهایی ترکیبی در ذهن بیننده به آسانی میمانند
  • با استفاده از تصویر در این آرم ها میتوان کاربری شرکت و متفاوت بودن شرکت را توضیح داد ودر کنار آن نام برند آن را ذکر کرد
  • این لوگو برای شرکت های تازه تاسیس بسیار عالی و مناسب است زیرا تاثیر گذاری آن بسیار زیاد است و سرعت شناخته شدن یک شرکت را بالا میبرد
  • و در آخر قانون کپی رایت در این لوگو ها بسیار ساده است زیرا نام تجاری برند در نماد تصویری به کاربرده میشود
  [size=12px]منبع: چگونه یک لوگوی مناسب برای شرکتمان انتخاب کنیم؟-butydesign پیام رسا و کامل...
ما را در سایت پیام رسا و کامل دنبال می کنید

برچسب : باید و نبایدهای دوران بارداری,باید و نبایدهای بارداری,باید و نبایدهای دوران نامزدی,باید و نبایدهای زندگی,باید و نباید های ماه اول بارداری,باید و نبایدهای قبل از بارداری,باید و نبایدهای ماه نهم بارداری,باید و نباید بارداری,باید و نبایدهای دوران عقد,باید و نبایدهای دوران قاعدگی, نویسنده : مهندس کرمی fulltalk بازدید : 347 تاريخ : سه شنبه 26 مرداد 1395 ساعت: 12:25