اصول نتیکت یا آداب معاشرت شبکه ای

ساخت وبلاگ
[img=1000x436]http://av.markazesh.com/wp-content/uploads/2016/02/netiqette-2.jpg
در این مقاله قصد داریم به معرفی اصول نتیکت یا آداب معاشرت شبکه ای بپردازیم. بسیاری از ما از شبکه های اجتماعی مجازی مانند Line ،Telegram ،Viber، Tango و نمونه های مشابه استفاده می کنیم. محیط های مجازی اگرچه فاصله زیادی با دنیای واقعی دارند، اما بایستی با رعایت قوانینی که نتیکت یا آداب معاشرت شبکه ای نامیده می شود به حقوق دیگران احترام بگذاریم.
نتیکت چیست؟
نتیکت (Netiquette) یا آداب معاشرت شبکه ای ، ترکیبی از دو واژه آداب معاشرت “Etiquette” و شبکه “Network” است که مجموعه ای از باید ها و نباید ها در حوزه ارتباطات آنلاین و مجازی را در بر می گیرد.
اصول نتیکت یا آداب معاشرت شبکه ای
با ارائه ی اصول نتیکت یا آداب معاشرت شبکه ای در مرکزش قصد داریم قوانین ساده ای برای شما شرح دهیم تا در دنیای مجازی نیز باعث ناراحتی دیگران نشده و رفتار ناخوشایندی را از خود بروز ندهید.
تا جایی که امکان دارد از نام واقعیتان به جای نام های مستعار استفاده نمایید؛ رعایت این اصل نشان می دهد که مسئولیت فعالیت ها و حرف های شما بر عهده خودتان است. به این ترتیب کسی به هویت شما شک نکرده و احترام شما نیز حفظ می شود.
[عکس: 275945-1.jpg]
پیش از ورود به فضاهای آنلاین و مجازی، ابتدا “قوانین” آن را مطالعه نمایید؛ این قوانین با عنوان لاتین “Policy” مشخص شده‌اند. همانطور که هر مکان در دنیای واقعی، دارای یک سری قوانین و ضوابط است، هر سایتی نیز شرایط و ضوابط خود را دارد که باید آن ها را مطالعه و رعایت نمود.
[عکس: Terms-and-Conditions.jpg]
همانطور که دوست دارید مورد احترام دیگران واقع شوید، شما نیز باید به حقوق دیگران احترام بگذارید و از به کار بردن سخنان نا به جا و ناهنجار بپرهیزید.
[عکس: p_101634065.jpg]
شوخی بله، نیش نه! شوخی حالتی مثبت و  شادی آور است اما وقتی به صورت طعنه و کنایه درآید، نامطلوب است و  باعث ناراحتی دیگران می گردد.
[عکس: No-Joking-Matter_EL2.jpg]
 یکی دیگر از موضوعات مهم در شبکه‌های اجتماعی و ارتباطات آنلاین، ارسال دیدگاه است که باید مرتبط با موضوع مورد بحث باشد و به قول دوستان پیام بازرگانی نباشیم.
[عکس: comment-1ltxcqo.gif]
 متاسفانه امروزه برخی افراد برای تبلیغات صفحه یا کسب و کار خود در شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات خود را در پست های دیگران منتشر می کنند که این امر نه تنها با موضوع مورد بحث مرتبط نیست بلکه سواستفاده به حساب می آید. توجه داشته باشید که این کار به ضرر شرکت تبلیغ کننده است زیرا این فعالیت ها باعث زیر سوال رفتن اعتبار شرکت نیز می گردد.
[عکس: article-2697466-1FC493BA00000578-809_634x520.jpg]
 کوتاه، مختصر و مفید بنویسیم. افراد حوصله و وقت خواندن متن های طولانی را ندارند، شاید یکی از دلایل محبوبیت توییتر نیز ۱۴۰ کاراکتری بودن پست های منتشر شده در آن است.
[عکس: 1c00898.jpg]
پیام رسا و کامل...
ما را در سایت پیام رسا و کامل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهندس کرمی fulltalk بازدید : 175 تاريخ : پنجشنبه 14 مرداد 1395 ساعت: 13:22